HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

dinsdag 27 augustus 2013

vintage patronen gehaakte spreien

Lang geleden vertelde ik jullie over de stapel oude Ariadnes die ik van een oude dame heb gekregen. Ik wil af en toe een patroon met jullie delen.


Eerst een kleurige sprei uit het novembernummer van 1981:


1

2

3















 En dan een sprei uit het juli-augustus-nummer van 1968.

Ouderwets? Behoorlijk tijdloos denk ik. En waarom zou je hem in wit katoen moeten haken? Stel je hem eens voor in allerlei leuke kleuren!






Ik denk trouwens dat de genoemde haaknaald nr 5 niet een 5 mm naald is. De sprei ziet er eerder uit alsof hij met een nogal kleine naald is gehaakt. Het moet haast wel een ander soort nummering zijn. Weet iemand dat?

Sorry, non-Dutch speakers, this one's just in Dutch :-)


7 opmerkingen:

  1. wat leuk van die oude ariadnes. ik heb ook ooit eens een hele stapel gekregen, en er toen alle poppen- en beesten patronen uit gehaald en bewaard. Blijft leuk!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè die oude patronen .... helemaal hip weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, vooral die laatste zeg! dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!! Ik heb ook een sprei op bed. Alleen dan 'recht' gehaakt...
    Prachtig ook die witte... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naald 5 kan ook steele 5 zijn en das vr ons maat 1.75 ongeveer
    Mooie patronen zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooh, die witte heb ik vroeger ook gehaakt met m´n moeder samen. Jaaaren in de familie gezworven+ wellicht ga ik hem ooit nog een keertje maken, for old times sake...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!