HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

vrijdag 19 april 2013

Kleine haakwerkjes

Op een of andere manier ben ik de laatste dagen vooral bezig met kleine haakwerkjes. Ik vind ze zo leuk en kleurig.

Zo heb ik daarnet dit drievoudige hartje afgemaakt:


Het patroon is Lacy Little Hearts. Het kostte wat moeite om het goed te krijgen, ik heb het idee dat er een klein foutje in het patroon zit. Aan het eind van de eerste ronde moet er volgens mij aan het eind nog een 'sc' tussen, anders is het niet symmetrisch.

Maar het kwam er met wat 'rommelen' toch mooi uit te zien. Het lintje eromheen heb ik zelf zo bedacht :-) Zo kun je het ophangen.









Dan ook nog deze twee vlinders.

Het zijn twee verschillende patroontjes.

De kleine vind je bij Petite Fee.

De grotere is van het blog 'Marie's Making'. Als je het wil maken, let erop dat ze Britse haaktermen gebruikt (niet de Amerikaanse).






Tenslotte nog even deze:

Het is het bloempje van Lucy van Attic24. Ik ben er een beetje bezeten van! Het haakt zo lekker weg en ik vind het zo leuk om te zien. :-) Let op dat dit ook in UK haaktermen is. Ik heb het voor mezelf omgezet naar US haaktermen.


Somehow I am doing small crochet projects lately. They are so much fun and so colourful.

I made this triple heart for instance. The pattern is called Lacy Little Hearts. I had some troube getting it right, I feel there is a small omission in the pattern. At the end of the first round I think an 'sc' has to be inserted to make it symmetrical. But they turned out ok in the end. The little ribbon is my own idea. :-)

Then there's these two butterflies. The smaller one is by Petite Fee (Dutch pattern), the bigger one by Marie's Making. Mind that the bigger one is in UK crochet terms!

And then these: Lucy's flowers on Attic24. I am a bit obsessed with those. :-0 I love how they look and they are so much fun to make. :-) Mind the UK terms here as well. I made a US 'translation' for myself
.

-----------------------------------------------

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk en inderdaad erg vrolijk. Mooi gemaakt!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supervrolijk! De vlindertjes en bloempjes heb ik ook vaak gemaakt, zijn leuk hè

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he wat een gezellige en mooie haaksels allemaal ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat heb je mooi gemaakt, ik vind het hartje met het lintje schattig !
    en wat een idee om met de bloemen van lucy sleutelhangertjes te maken.

    goed bezig ! :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi gemaakt, ik vind ze allemaal even leuk! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hi blog vriendin...eindelijk na 2 dagen doet me pc het weer 2 dagen zonder internet...maar gelukking ben ik er weer ik heb behoorlijke posten gemist..maar vooruit ...je heb heel veel leuke dingen in de post ontvangen zo te zien

    prachtig...
    ik moet alles weer bijhouden..maar lukt wel
    altijd een plezier om bij jou te lezen..

    groetjes soraya

    U hebt me op een idee gebracht...ik zal ook dat doen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingetjes heb je gemaakt zeg , heel cute <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de reacties allemaal! :-) Ik word zo gelukkig van het werken met mooie kleuren en combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The hearts look perfect all tied up together! The flowers are my favorite..such a simple pattern with beautiful results naa :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow! De hartjes zijn geweldig! Ik ga meteen aan de slag in t zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!