HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

zaterdag 23 februari 2013

Twee gehaakte konijnen en meer garen

Een tijdje geleden heb ik een konijnenknuffeldoekje gehaakt van dit door Jolanda vertaalde patroon. Ik vind het een leuk patroon, maar uiteindelijk vond ik het te groot worden doordat het hoofd nogal groot is. Ook kwam ik niet helemaal uit de oren, dus die zijn anders dan in het patroon.
Ik besloot om voor het cadeautje dat ik wil geven een ander patroon te kiezen - daarover vertel ik in een later blog nog. Joris, zoals ik hem genoemd heb, mag hier blijven. In elk geval voorlopig. Hier zie je hem aan het werk als antimakassar (dicteewoord!) met Casimir als model. :-)

Op het moment ben ik bezig met de afwerking van een klein konijntje, het patroon vind je bij  Stephanie Jessica Lau op Ravelry. Ik vind het nog behoorlijk lastig om gezichtjes te borduren, zoals ik al eerder heb gezegd. Dit keer ga ik in elk geval spelden gebruiken om oogjes en neus te positioneren. Het patroon heeft veiligheidsoogjes, maar omdat dit konijntje mogelijk gebruikt gaat worden als kraamcadeautje, wil ik er geborduurde of gehaakte oogjes op. Nog even puzzelen hoe ik dat ga doen....

Nu ziet hij er nog een beetje eigenaardig uit!


Tja. En toen zag ik een advertentie van Boekenvoordeel waar hobbyboeken en -spullen in de aanbieding heeft deze maand en dacht: kom, daar ga ik even kijken, aangezien ik toch naar de stad moest om toeristische ansichtkaarten te kopen voor een 'postcard swap' op een forum van Australische origine.
Maar toen kwam ik langs een andere winkel, Euroland, en daar hadden ze ook garen! Meer keus en een net iets betere prijs. Daar heb ik uiteindelijk enkele bollen aangeschaft...

Een paar kleuren die ik nog miste en een paar gewoon om de wol uit te proberen. Het is Phildar Cotton 3 (2 euro per bol van 50 g) en een acrylgaren genaamd 'Pingouin - Pingofine' van 99 ct per bol van 50 g).

Zoveel plannen om nog te haken!


Some time ago I made a bunny cuddly blankie from a pattern that was translated into Dutch by Jolanda. I haven't been able to find the original pattern online. I really like the pattern, but it turned out too big because the head is rather big. I had some trouble with the ears, so they are different from the pattern.
I decided to use a different pattern for the present I wanted to give - I will talk about that in a future blog. I called the bunny Joris, and he can stay here for now. On the photo you see him at work as antimacasar with Casimir modelling him :-)

At the moment I am working on a small spring bunny by Stephanie Jessica Lau. I'm still having trouble embroidering faces. This time I am using pins to position eyes and nose. The pattern calls for safety eyes, but since this bunny may end up as a present for a newborn, I want embroidered or crocheted eyes.
He looks a bit weird for now!

Ah, and then I saw an advert for yarns and went to town (I had to buy postcards for a postcard swap on an Australian-based forum anyway). In the end I bought some yarn in a different shop, where they had more colours and a slightly better price.
I needed a few colours, and I wanted to try out the other yarn. The small balls are Phildar Cotton 3 and the acrylic balls are Pingouin - Pingofine.

Oh, there is so much I still want to crochet!

2 opmerkingen:

  1. Zo, Marieke, je bent wel heel productief / creatief :-)
    Heb het woordje natuurlijk meteen opgezocht ... dicté van 1997.

    Ik ben nu al weg van Nijntje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit knuffeldoekje heb ik hier en daar ook al voorbij zien komen. Ik vind 'm wel schattig, een beetje nijntje-achtig.
    Het borduren van de snoetjes steekt nauw. Ik werk vaak met koordzijde, dat werkt prettig en precies, vooral voor de oogjes. Tja en nog wel eens uithalen als 't niet naar mijn zin is!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!