HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

dinsdag 19 februari 2013

Uiltje!

En hier is dan het uiltje dat ik de afgelopen dagen heb gemaakt.


Zoals tot nu toe gebruikelijk kostte de afwerking weer veel tijd - dat krijg je als je een pietje precies bent...
Het patroon heb ik via Ravelry gekocht bij Irene Strange. Je krijgt een mooie uitgebreide instructie in pdf-formaat.
Ik ga hem vast nog wel in andere versies maken. Je kunt natuurlijk verschillende kleurcombinaties en verschillende soorten ogen maken.
Ik heb haakkatoen gebruikt die ik een tijdje geleden bij de Lidl heb gekocht (mooie deal voor 4 euro voor 4 bolletjes van 50 gram 'Häkelsortiment Frühjahr'). Haaknaald nr 3.

Dit wilde ik ook nog laten zien, een doosje met knutselspulletjes die me onlangs werden toegestuurd door een vriendin uit Schotland. Er zat onder andere een spoeltje en katoen in voor 'tatting' oftewel 'frivolité'. Ik heb het uitgeprobeerd, en het lijkt me leuk, maar voorlopig ben ik nog te druk met haken. :-)


Het is zo leuk om cadeautjes te sturen en te krijgen!

Tot de volgende keer!

So, this is the little owl I made! I bought the pattern on Ravelry from Irene Strange. She sends a good instruction in pdf format. As usual the finishing took a lot of time - blame it on me being rather precise... I will no doubt be making him again, with different colours and different sorts of eyes :) I used cotton I bought at Lidl recently for a nice price (4 euros for 4 balls of 50 gr, 'Häkelsortiment Frühjahr'), hook nr 3.

And this is a box with crafting stuff a friend of mine from Scotland sent me. Among other things there's a tatting shuttle and cotton. I have tried out the tatting and I like it, but for now I am busy crocheting, so tatting will be for later. :-)
It is great to send and receive presents!

See you next time!

2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig uitltje! Kan me best voorstellen, dat dit (zeker in het begin) een enorm gepuzzel is :-)

    Groetjes uit Vlaardingen,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid! Wat leuk dat je even langs bent geweest op mijn blog :)

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!