HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

zaterdag 6 april 2013

Favoriete haaksteek?

Heb jij ook een favoriete haaksteek?

Ik ben helemaal weg van een wafelsteek die ik bij dit patroon heb gevonden. Het haakt vrij gemakkelijk en op een of andere manier vind ik het effect heerlijk. Ik heb nu aldoor wel een 'dishcloth' (vaatdoekje) liggen waar ik aan werk op momenten dat ik behoefte heb aan gemakkelijk haakwerk zonder nadenken. Een leuke manier om restjes op te maken.



Dit is de eerste die ik gemaakt heb. Hij is in gebruik in de keuken :-)

Wat is jouw favoriete steek?

N.a.v. een opmerking: de steek is eenvoudig:  Het is voornamelijk stokjes, de truc is de manier waarop je insteekt. De ene steek je normaal in de steek van de vorige rij, de andere maak je door achter het stokje van de vorige rij om te steken. Dat heet  'front post double crochet'. Ik weet niet hoe die steek in het Nederlands heet. On Youtube staan ook wel instructiefilmpjes.


Do you have a favourite crochet stitch? I am in love with the waffle stitch I found in this pattern. It's pretty easy to work with and somehow I totally love the effect. I usually have some dishcloth lying around that I am working on when I want something to crochet without thinking. A good way to use up leftover cotton.
This is the first one I made. It is in use in the kitchen :-)

What's your favourite stitch?

--------------------------------------------------------------

9 opmerkingen:

  1. Ik ben fan van tunisch haken, lekker stevig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is prachtig misschien niet ingewikkeld he? leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo leuk, Marieke. Ik wilde nog laten weten dat ik je blog heb toegevoegd aan mijn favoriete blogs, rechts op mijn blog. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie steek zeg. Ik ben nog niet verder gekomen dan het stokje, de losse en de vaste. Maar hier kun je al heel wat mee heb ik begrepen.
    Dus eerst maar eens veel ervaring op doen want het gaat nog wel eens mis.

    Je zelfgemaakte keukendoekje is wel heel mooi geworden. Heb je het gewoon van katoen gemaakt?

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, je kent precies de steken die je nodig hebt voor dit patroon! :-) Het is voornamelijk stokjes, de truc is de manier waarop je insteekt. De ene steek je normaal in de steek van de vorige rij, de andere maak je door achter het stokje van de vorige rij om te steken. Dat heet 'front post double crochet': http://www.crochetspot.com/how-to-crochet-front-post-double-crochet-fpdc/. Ik weet niet hoe die steek in het Nederlands heet. On youtube staan ook wel instructiefilmpjes. (Ik zal deze info ook even toevoegen in de blogpost.)

      Ja, het doekje is gewoon van katoen (de merkloze katoen die een tijdje geleden bij de Lidl te koop was). Haaknaald 3.

      Verwijderen
  5. heel erg leuke steek vind ik ja. En idd, het haakt heel fijn weg .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er leuk uit. Ik ken de steek niet, en het klinkt ingewikkeld. Maar ik zal eens op youtube kijken, vaak wordt het dan wel duidelijk.
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!