HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

maandag 13 mei 2013

bingo-kaart, kleine lapjes en GROTE lappen

De bingo bij Toertjes & Pateekes begint vandaag! Ik ontving de bingo-kaart en twee schattige lapjes afgelopen zaterdag. In een leuk envelopje!


De prijzenpot ziet er uitstekend uit, mag ik wel zeggen! :-)

En verder was er weer een geval van 'de kringloop komt naar mij' :-) Iemand van mijn spirituele gemeenschap bracht een stapel stof voor me mee uit een erfenis.

Er zit van alles in. Van één stof is er denk ik genoeg om een broek voor mezelf te maken.

De kleur komt helemaal niet goed over, het is een soort donker mosgroen, maar je ziet wel de kleine, fijne geborduurde zwaluwtjes die erop zitten.

Andere zijn meer coupons en kunnen wellicht gebruikt worden voor tassen, etuitjes of kussenhoezen. Er zitten ook een paar (stevige) lappen bij die als gordijn hebben gefunctioneerd (met een stok erdoor kennelijk). Eentje bestaat uit twee lappen tegen elkaar.


Ik denk dat ik daar een boodschappentas van ga maken, is-ie meteen al gevoerd! :-) Tenzij ik nog verzin dat ik hem als gordijntje kan gebruiken natuurlijk. Hmmm.

En toen deze dame hoorde dat ik zoveel haak de laatste tijd, zei ze: 'oh, dus dan heb je ook wel interesse in garen?' Ja dus! :-)

Ondanks de kou en regen een goeie dag gewenst!



Today is the start of the bingo at Toertjes & Pateekes! I received the card and two sweet pieces of fabric last Saturday. In a nice hand-made envelope!

And again 'the second-hand store came to me' :-) Someone from my spiritual community brought me a stash of fabric she inherited. It is a variety of fabric. One of them may be enough to make me a pair of trousers. On this pic you can see the small embroidered swallows on it, though the colour is completely wrong in the picture (it is a dark moss-green in real life).

Other pieces are smaller and can be used for bags or pillow cases. There's also some thick pieces who were apparently used as a small curtain. One of them is made from two pieces of fabric sewn together. I think I will make that into a shopping bag. Unless I can use it as a curtain. Hmmm.

And when this lady heard that I am crocheting, she said: 'Oh, so you are probably also interested in yarn?' Well, yes! :-)

It's cold and rainy today, but have a good day anyway!






7 opmerkingen:

  1. Leuke bingo! Ik hoop dat je geluk hebt en wat wint!
    Ook een mooie lapjes die je hebt gekregen, zeg! Ik ben benieuwd naar alle dingen die je ervan gaat maken.
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtige lapjes meis!
    En wie weet ... binnenkort dus ook nog garen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie lappen zeg! ben benieuwd naar wat je ermee gaat maken .xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb mijn bingo kaartje nog niet binnen :-(
    Wat een leuke lapjes, dat gaat vast goedkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie lappen hoor

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk bingo-pakketje en mooie lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stofjes, daar kun je natuurlijk vanalles van maken, het is alleen al leuk om daar over na te denken :)
    succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!