HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

woensdag 1 mei 2013

Cadeautje voor mezelf: Pepijn :-)

Mag ik jullie voorstellen aan Pepijn, mijn nieuwe kleine maatje!

Ooit lang geleden heb ik een mooie reis gemaakt naar IndonesiĆ« en daar maakte ik kennis met de 'cikcak', oftewel de gekko. Deze kleine hagedisjes leven in huizen, op muren en zo en eten muggen en vliegen. Ze maken een 'tjik-tjak'  geluid, vandaar hun naam.

Vanaf het moment dat ik begon amigurumi te haken, wilde ik er ooit eentje haken, en dat is nu eindelijk gebeurd!


Het heeft een tijdje geduurd voor ik een patroon vond dat naar mijn zin was. Uiteindelijk heb ik dit patroon van Oombawka Design aangeschaft.

Het patroon is niet heel moeilijk, maar was wel wat gepruts omdat ik hem met een haaknaald 2.5 heb gemaakt, i.p.v. de 4 die in het patroon wordt genoemd. :-)


Helaas kan Pepijn niet echt op mijn muren en plafond lopen om muggen te vangen.

Maar hij kan wel morele ondersteuning bieden bij mijn haakwerk :-)


Ik heb zo'n idee dat er in de toekomst nog wel een paar meer cikcakjes uit mijn haaknaald zullen komen, in verschillende kleuren!


Present for me! Pepijn (Pippin).

May I introduce you to Pepijn, my new little pal!
Once upon a time I made a beautiful trip to Indonesia, where I learned about the 'cikcak', the gecko. These small lizzards live in houses, on walls and ceilings and catch musquitos and flies. The noise they make sounds like 'chick-chack', hence their name.

From the moment I started making amigurumi I wanted to crochet a gecko and I finally did!
It took me a while to find a pattern I liked. I chose to purchase this pattern by Oombawka Design.
The pattern isn't really difficult, but it was a bit fiddly because I made him with a 2.5 mm hook instead of the 4.00 mm the pattern mentions. :-)

Unfortunately Pepijn can't really walk on my walls and ceilings to catch musquitos, but he can give moral support during my crochet work :-)

I wouldn't be at all surprised if some more cikcaks will emerge from my hook in future, in different colours!


------------------------------------------------

5 opmerkingen:

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!