HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

maandag 18 maart 2013

Kiri

Ik heb allebei mijn hondjes gevonden via deze Duitse website. Ik zocht hondjes van een bepaalde grootte en het kostte me moeite om die te vinden via de zoeksite van de Nederlandse en Vlaamse asiels. Bij de categorie 'bastaard' moest je daar elke hond aanklikken om erachter te komen of het een klein 'boomertje' of een enorme kruising bouvier was, en daar kreeg ik genoeg van. Op de Duitse website kun je sorteren op groot-middel-klein en je ziet dan kleine fotootjes waar je op kunt klikken. Veel zoekvriendelijker wat mij betreft. Ruim 9 jaar geleden vond ik daar eerst Kiri.

 
Ze was net een jaar oud. Ze werd gevonden langs de weg in de bergen in Spanje, samen met twee pupjes, in de gietende regen.



Ze was zelf nog niet eens volwassen, maar de pupjes waren waarschijnlijk wel van haar (dat is mij verteld, maar er was aan haar later niet te merken dat ze  pupjes had gezoogd, dus helemaal zeker ben ik er nooit van geweest).
Ze is vrij snel overgebracht naar een asiel in Duitsland, net over de grens ter hoogte van Emmen. Daar ben ik haar gaan ophalen.

Ik heb later haar zoon ontmoet! De eigenaar had me via internet opgespoord, ze wonen in Duitsland en we hebben elkaar halverwege ontmoet.

puppy

volwassen
Ze lijken ontzettend op elkaar! 

Kiri moest eerlijk gezegd niets van hem hebben. Bovenstaande foto is ..eh.. met enige overreding gemaakt :-)
Als je goed kijkt zie je op de foto hieronder de spanning op Kiri's kop. Ze staat op het punt om tegen hem uit te vallen...


Via de eigenaar van de zoon, kreeg ik ook een foto van de dochter. Haar heb ik nooit ontmoet, maar kijk eens hoezeer ze op Kiri lijkt:

puppy

volwassen
Als het niet Kiri's kinderen zijn, dan moeten het haast wel haar broertje en zusje uit een later nest zijn (van dezelfde ouders).

Bij zulke bastaardjes is het beslist niet vanzelfsprekend dat de pups er zo hetzelfde uitzien en ook hetzelfde als de moeder. Je kunt totaal verschillende types in één nest aantreffen. Iets daarvan zullen jullie zien als ik meer vertel over Casimir in een volgend blog.

Tot zover iets over Kiri. Later meer.


I found both my dogs through this German website. I was looking for dogs of a certain size and it was difficult to find them through the Dutch shelter site, because they don't mention the size, so you have to click on each individual dog (no pictures) to see what it is. On that German site the dogs are categorized in small, medium, large and you see pics you can click. Better suited to my needs. Nine years ago I found Kiri there.

She was a little under a year old. Found along a mountain road in Spain, with 2 small puppies, in the pouring rain

Not even an adult herself, she already had pups (at least, I was told they were her, but later you couldn't see at all that she had ever had pups, so I have never been completely sure).
She was taken to a German shelter, just over the Dutch border. That's where I got her.

Later I met her son! The owner managed to find me through the internet. They are Germans and we met in between our cities.
They are very alike!
To be honest, Kiri didn't like him at all. That picture of them both was made using some... persuasion :-)
And if you look at that second picture, you see Kiri being tense. She is about to snap at him.

The owner of the son gave me a picture of the daughter. I never met her, but look how much she is like Kiri!

If they aren't Kiri's pups, they must be her brother and sister from a later litter (same parents).

With mutts like this it isn't at all a given that pups look so similar to each other and to the mother. You can have totally different types and sizes in one litter. Some of that you will see in a later blog when I tell you about Casimir.

That's it for now. More to come at a later date!



------------------------------

3 opmerkingen:

  1. Kiri is adorable. How wonderful to find a dog like this. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal.
    Ik heb zelf twee katjes met zo'n achtergrond. De ene was in een graansilo gevallen en gelukkig op tijd gevonden (Bink), de andere is van verdrinkingsdood gered (Suzy). Ze schelen 1 week in leeftijd en komen uit Duitsland (via mijn stiefdochter - werkt bij de dierenopvang...)

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een schattige huisdieren heb je :)

    groetjes sannie
    (http://diezeluniekehond.blogspot.be/)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!