HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

zaterdag 9 maart 2013

Kraamcadeautjes - eindelijk!

Eindelijk kan ik de cadeautjes laten zien die ik voor mijn neefje heb gehaakt! Ik ben vanmiddag bij hem geweest en het is zo'n mooi klein mannetje :-)

Dit is het vestje dat ik gemaakt heb. Een eenvoudig patroon dat ik hier op Bev's Cottage heb gevonden. Er zijn ook andere versies op het web te vinden.




 Na enig nadenken heb ik gekozen voor opvallende oranje knopen.


Het andere cadeautje is een konijnenknuffeldoekje. De vertaling van het origineel van Brittas-Ami had ik gevonden op het blog van Marmarel. Ik heb Marmarels versie van de oortjes gemaakt en net als zij heb ik de armpjes weggelaten.

Dit soort knuffeldoekjes ken ik als antroposofische knuffelpopjes.


Het is bijna niet te zien, maar ik heb 'handjes' gemaakt door de uiteinden een stukje af te binden met een draadje.


Het is gek, maar mijn fotocamera heeft moeite met het weergeven van paarse en blauwe kleuren. De foto geeft dan ook de werkelijkheid niet helemaal weer. Maar we moeten het er mee doen! 



Tot de volgende keer!


I can finally show you the presents I made for my newborn nephew! I saw him this afternoon and he is such a lovely little man!

Here's the little vest I made. It's a simple pattern that I found at Bev's Cottage. There's other versions around the internet.
The yarn I used is Zeeman Soft baby acrylic. After some thought I chose bright orange buttons.

The second present is a bunny cuddly blanket.  You can find the original pattern here at Brittas-Ami'ss blog (I used the Dutch translation on Marmarel's blog).

It's weird, but my photo camera can't handle blues and purples very well, so the photos aren't completely true to reality. It'll have to do!


See you next time!

6 opmerkingen:

  1. Dat vestje wat liieeefffff en het knuffeldoekje ook al zo schattig :) groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor. Die knuffellapjes blijven schattig. En dat vestje is ook super. Mooie knoopjes heb je gekozen. Ennne profociat met je neefje. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owww wat prachtig zeg!! Het vestje zal je neefje onwijs gaaf staan, en het knuffellapje ♥ wat een schatje zeg
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastic gifts! I love that jacket and I love the fact that it's simple to make. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks, bedankt, ladies! Mijn eerste gehaakte kledingstuk, my first piece of crocheted clothing. It is so cute - zo schattig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat enorm leuk zeg ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!