HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

donderdag 21 maart 2013

Tasjes; rits en voering inzetten (website tip)

Ik heb in het verleden al wel eens tasjes gehaakt, maar die bleven altijd heel simpel.

Dit bijvoorbeeld.


Ik had een plaatje in een haakboek gezien en heb geprobeerd de kleuren en de steken min of meer na te maken.



Dit was het haakboek (ik had het uit de bieb).

Of dit minitasje, bedoeld om mijn mobieltje en sleutels mee te kunnen nemen als ik zonder jas de hondjes snel even ga uitlaten.


Je kunt goed zien dat ik toen nog maar weinig kaas had gegeten van goed afhechten... :-( Ik wil altijd nog eens kijken of ik de puinhoop kan herstellen.

Ik heb nu plannen om een echte handtas, of liever schoudertas, te gaan maken, met voering en rits. Maar hoe moet dat dan? Dus ik ging vast op zoek naar aanwijzingen en vond via via een mooie tutorial bij Carrie Wolf.



Een aanrader! Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga beslissen welk patroon ik ga gebruiken. De katoen heb ik al: Creative Cotton in diverse mooie kleuren. Nu nog kiezen....


I have crocheted some (small) bags in the past, but always very simple, like the one on the first pic. I made it from a picture I found in a book about crochet.
Or the small bag I use to take my cell phone and house keys with me if I am taking the dogs out for a short walk when I'm not wearing a coat.
You can see how I didn't really know how to weave in ends properly :-( I'm planning to try and rescue this one...

Now I have plans to make a proper handbag (well for over the shoulder), with zipper and lining. But how?? So I went looking for instructions and found a great tutorial at Carrie Wolf's site. I can recommend it!

I think I will decide on which pattern to use shortly. I already bought yarn I want to use: Creative Cotton in several nice colours. Now to make a choice...


--------------------------------------------------------------------------------

4 opmerkingen:

  1. Great bags - and thanks for the link to the pattern. It will be fun to see what you come up with.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!
    Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groetjes, Emilie
    (ateliereem.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!