HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

maandag 25 maart 2013

Uilig mobielhoesje :-)

Gisteren heb ik dit werkje afgerond:


Het is een mobielhoesje! Ik ben begonnen met dit patroon van Linda Cyr als basis, maar omdat ik er e.e.a. aan veranderd heb, moest ik uiteindelijk alles grotendeels zelf verzinnen.

Ik heb nl behalve mijn mobieltje ook altijd de oortjes, en wat andere spulletjes in mijn mobielhoesje zitten, zodat ik niet altijd mijn hele portemonnee hoef mee te nemen als ik de honden uitlaat.

Dus, om te beginnen moest ik het aantal steken aanpassen aan de breedte van mijn mobieltje. Daarna heb ik aan de achterkant een extra vak gehaakt (door er een rechthoek van dezelfde grootte aan vast te haken aan de onderkant, en aan de zijkanten vast te naaien.

Toen paste het klepje ook niet meer, en heb ik wat gebroddeld om dat groot genoeg te maken. Het is nogal rommelig geworden, dus ik ben blij dat dit voor mezelf was. Mocht ik nog eens zo-eentje maken, dan pak ik het wat systematischer aan!


In het origineel heeft hij geplakte oogjes op de rondjes, maar die heb ik niet en bovendien vond ik dit soort oogjes, dat ik van andere patronen ken, eigenlijk veel leuker.


Maar goed, het is af, het past er allemaal in en ik vind hem zelf erg leuk geworden :-)


Echt gezellig om op zak te hebben! :-)

Yesterday I finished this project: a cellphone cosy. I used this pattern by Linda Cyr as a basis, but because I changed some things I ended up making most of it up myself.
You see, apart from my mobile phone, I also carry with me the earphones and some other stuff so I don't always have to take my wallet with me when I take the dogs out.

So, first I had to adjust the number of stitches to the size of my phone. Then I added an extra compartment by attaching a rectangle to the back. This meant the flap didn't fit anymore, so I had to adjust that. I fumbled quite a bit and it is by no means perfect, so I am glad this one is for myself. Should I ever make this one again I will be a little more systematic!

THe original has eyes that are glued to the rounds, but I don't have such eyes and besides I love the type of eyes I enden up making (I know them from other patterns).

Well, it's all finished now and I love having this little owl friend with me!


---------------------------------------------------------------------------

11 opmerkingen:

  1. Owww wat een schatje zeg, leuke mobielhoes
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Zo gezellig dat je altijd reageert! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig hoesje.
    Oh kon ik toch maar haken... maar ik moet nog even geduld hebben.
    Ik krijg een privé workshop van Conny (www.onnys.blogspot.com) half april :-)

    Weet niet of je het had gezien, maar ik heb ook een creatief blog: Atelier Eem (jij kent me van Opgeruimdhuis365).
    Zin om mee te doen aan een Give Away? Kijk dan even op www.ateliereem.blogspot.com of via Bloglovin.

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave telefoon hoes :) Ja echt leuk! Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat is ie goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ♥♥♥♥
    wat heb je dat leuk gemaakt zeg

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb je dat leuk gemaakt, die snavel-sluiting is zo grappig. Dit ga je vast met veel plezier gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig zeg!!

    Heeeel mooi gedaan,

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor jullie enthousiaste reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je echt super gedaan! Ik vind die houtje-touwtje-knoop ook zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a cute owl friend. Such a clever rectangle on the back to hold the other accouterments. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!